Dit is het leven - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu Dit is het leven - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu

Dit is het leven

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Juni 2007 | Aruba, Oranjestad

Heej mensen!
Alles nog goed aan het thuisfront?
Wij zijn ondertussen al weer 6 dagen op het bounty eiland Aruba bij mijn vriendinnetje Alessa. Chillin' like a villin and nothing else! Imagine: hagelwitte stranden, azuurblauwe zee met knalgele visjes, palmbomen met echte kokosnoten, 30 graden, goed gezelschap, heerlijke cocktails, feestjes op het strand, etc. In twee woorden: dikke prima :D En zo zijn de laatste 3 weken van mijn leven al... bah zeg ;)En dan ook nog een mailtje krijgen waarin staat dat je alle vijf je vakken met een A hebt gehaald. Heeft mijn arbeid in Iowa toch nog vruchten afgeworpen :)

Na mijn laatste blog hebben we met de amtrak nog Washington D.C., Philadelphia en New York aangedaan. Deze steden vormen samen toch wel het kloppend hart van de U.S. In Washington staan natuurlijk alle federale gebouwen en het witte huis. Als ik Bush was zou ik toch wat anders gaan bewonen. Eng pompeus, eclectisch, pijn-aan-je-ogen-doende-wit monster van een gebouw. Net als het Senaat, Supreme Court, National Archives trouwens :P. Maar je staat wel gewoon in de stad waar heel wat af wordt geouwehoerd door politici en diplomaten die duidelijk aanwezig door de uitgeplande straten van D.C. rennen op hun witte sportschoentjes onder hun maatpakken. (Kan het nog Amerikaanser??) Aldaar hebben we nog een leuke meid leren kennen, Florianne, een vriendin van JJ. Zij woonde een paar maanden bij haar oom en tante in Virginia (een staat vlakbij D.C.) alwaar we een avondje hebben gebbqd op de porch. Daar werd ons gezelschap nog versterkt met een zeer lenig, donkergekleurd vriendje: een slang. Stel je voor: Aag en Flo in paniek, JJ die heldhaftig een bezem pakt om de slang de veranda af te zwiepen en Bart en ik die gewoon lekker verder bbqen. Dat had op video vastgelegd moeten worden ;)
Phily was minder spectaculair qua exotiche wezens, maar wel erg interesant in historisch opzicht. Aldaar is de Declaration of Independence getekend en hangt de Liberty Bell; symbool voor vrijheid 'for all around the world.' Jaja, zo leert men elke dag ;) In Philadelphia hebben we nog een speciale dag beleefd: we mochten Bart's verjaardag vieren! Wederom een reden tot een feestje :)
Afgelopen weekend hebben we nog in Central Park, New York al frisbee-end en voetballend/footballend doorgebracht. Sid, onze Zuid-Afrikaan die we kennen uit Iowa, had daar een appartementje waar we mochten logeren. Zitten we dan midden in Greenwich! Decadent he? (Saillante detail dat het appartement van Sid's oom en tante is en het slechts 25m2 bedraagt :P)
Even lekker door NY geslenterd, met no drang om dingen te zijn whatsoever, want aanstaande maandag zitten we toch weer in die wereldstad voor 4 hele dagen.

Afgelopen maandag zijn we dan naar Aruba gevlogen. Eerst afscheid genomen van Sid en Bart, iets minder leuk, maar vervolgens dan wel op weg naar een tropisch eiland. En eindelijk herenigd met Alessa. Lopen we daar door de douane, staat ze daar in een keer! Toen schoten de traantjes toch wel in mn ogen... Dat wordt nog wat aanstaande zaterdag ;)
Nu zitten we trouwens praktisch al in NL: elke avond schallen hier Guus, Jan, Frans, Gerard en Gordo al door de speakers. Aan de bar kunnen we kroketten, frikandel speciaal en stamppot bestellen. In de supermarkt ligt echte Nederlandse kaas en volkoren brood (jeuj:D). Een groot feest van herkenning dus! Nu kunnen we alvast een beetje wennen voor als we dadelijk weer voor een lange tijd terug zullen zijn in het echte Nederland. Ik ben wel blij dat we zometeen nopg ff naar New York teruggaan, want je merkt wel dat je niet 100% Nederlands meer bent. Straks dan maar een inburgeringscursus gaan volgen? ;)

Mensen, ik ga er een eind aan breien. Dit is waarschijnlijk mijn laatste blog uit verweggistan. Ik zie jullie volgende week!
kus Janneke

  • 02 Juni 2007 - 16:39

    Jorien:

    Hey Jan!!!

    OOOHH zo leuk allemaal!!! En helemaal tof dat je ons Ales weer ziet!! Doe dr maar veel groetjes van mij! Geniet nog en tot volgende week (ja dan al!!).

    liefs Jorien

  • 02 Juni 2007 - 18:13

    Tonnie:

    Pfff... niet 100% Nederlands meer, kan het villain niet eens fatsoenlijk schrijven... Hah! Niet dat ik enige jaloezie voel hoor...

  • 02 Juni 2007 - 20:06

    Marian:

    Hoe slecht kan het leven zijn :) ??????
    En die ouders maar werken............
    Ben echter heel blij als je weer teug bent. Kus

  • 02 Juni 2007 - 22:05

    Marieke:

    Hoe geweldig leuk weer allemaal, zou ook wel een tripje naar een bounty-eiland kunnen gebruiken!! Maar volgens Erwin krol neem je het weer mee deze kant op, want naturlijk op mijn verjaardag straalt het zonnetje minstens 25 graden:D Heb echt suuuuper veel zin om je weer te zien, dus we gaan zeker knallen zaterdag!
    Geef Ales nog een extra kus van mij en tot snel!

    xx Mariek

  • 03 Juni 2007 - 08:06

    Ingrid:

    hey jan! leuk om te lezen:) geniet met je tijdje met ales en doe haar de gr van me!
    tot zaterdag!
    xx Ing

  • 03 Juni 2007 - 10:46

    Liske:

    Holaa,
    pff... zwaar leven dus zo te lezen;)! Klein detail dat je alle vakken tussendoor ook hebt gehaald, superr! Mmmm.. nog even flink genieten he, en tot snelll, ergens in Gerard Noodt en omgeving!!
    Bisous*

  • 03 Juni 2007 - 10:49

    Marleen:

    Lieve Jans,

    Wat een geweldige verhalen! Ik ben zo jaloers! Zeker op dat dat tripje naar Aruba! Hebben Aag en jij met die mooie omslagjurk uit Chicago over het strand geparadeerd?
    Geniet er nog maar van en bereid je goed voor op je terugkomst want we zitten allemaal met smart op je te wachten!

    Dikke knuffel en tot over een paar daagjes! Jeuj!

  • 03 Juni 2007 - 10:50

    Marleen:

    Lieve Jans,

    Wat een geweldige verhalen! Ik ben zo jaloers! Zeker op dat dat tripje naar Aruba! Hebben Aag en jij met die mooie omslagjurk uit Chicago over het strand geparadeerd?
    Geniet er nog maar van en bereid je goed voor op je terugkomst want we zitten allemaal met smart op je te wachten!

    Dikke knuffel en tot over een paar daagjes! Jeuj!

  • 03 Juni 2007 - 19:22

    Sanne:

    Heej Jans,
    Klinkt allemaal super!! Maar ben eerlijk gezegd errug blij dat je weer bijna terug bent, heb je nu wel weer lang genoeg moeten missen hoor!! Enne als we in Den Bosch gaan high tea-en kun je dan nog een keertje scones e.d. eten ;)
    Tot snel :D:D
    xx San

  • 04 Juni 2007 - 07:35

    Els:

    Hahaha... inderdaad, wat beter om dit te omschrijven dan 'dikke prima'... tot over drie en 'n halve week! :P
    (jaa, ik ben in de achtervolging! :P.. put nijmegen niet HELEMAAL uit voordat ik er weer ben he! :P)

    Dikke zoen uit Thessali

  • 04 Juni 2007 - 09:54

    Sanne G:

    he jans,
    geef ales nog n dikke knuffel en n kus van me, en kom dan maar snel weer naar nederland, want het is nu echt wel lang genoeg geweest en kan niet wachten om je weer te zien!
    xx san

  • 04 Juni 2007 - 10:25

    Eefje:

    He janneke, dankje wel voor je lieve kaartje! Deze week nog hard werken en dan zit het er voor mij (wat betreft school) ook weer grotendeels op:D. Jij ben nu lekker van de zon aan het genieten op Aruba..

    Heel veel plezier nog even en ik zie je snel! Liefs xx Eefje

  • 04 Juni 2007 - 10:42

    Anouk:

    Vet! Heb er geen andere woorden voor! Ma gelukkig kunnen we je over 6 daagjes weer in onze armen sluiten.. JEUJJJ!!!! xxx

  • 04 Juni 2007 - 15:34

    Stephan:

    "Hagelwitte stranden"... ik heb momenteel uitzicht op hagelwitte overhemden tijdens m'n eerste werkdag... Tja t leven van een ex-reiziger valt niet altijd mee... Dus geniet er nog maar even van!!!

  • 04 Juni 2007 - 17:40

    Ellen:

    ow Jans, ik ben jaloers! Heb net afscheid genomen van sandra die met een grote koffer vol met mijn rotzooi weer naar NL is vertrokken. Nog een paar weken en dan zien we elkaar weer! Word er nu al bijna emotioneel van ;) Groeten aan Ali!dikke kus

  • 06 Juni 2007 - 17:02

    Ria En Huub:

    Hoi Janneke,
    Wat gaat de tijd zo veel sneller als dat je eigen dochter weg is, naar mijn gevoel is de tijd om gevlogen.
    Ik hoop dat je straks terug kunt kijken naar een heel mooie periode in je leven.
    Voor zaterdag lekker genieten met je familie en je vriendinnen en van alle aandacht die je ongetwijfeld zult krijgen.
    Ik hoorde vandaag van Marian dat het volgende reisje al geboekt is.
    Ik wens jullie beide heel veel plezier in Barcelona.
    Veel groetjes en tot ziens in Venray
    Ria

  • 09 Juni 2007 - 10:39

    Loes:

    Nog even en je bent alweer in Nederland!! Tot vanavond/morgen ofzo!
    Kus

  • 17 Juni 2007 - 15:56

    Roel:

    Hee Janneke,
    Vette avonturen! Keb je gemist op Times Square op 6 juni om 12:00 uur stipt... Toch?
    Misschien m'n eigen schuld, want ik was een half uur te laat ;)
    Groetjes Roel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Woehoe! 5 januari vertrek ik voor 4 maanden naar Iowa City, Iowa, USA om daar te gaan studeren aan de University of (jaja, je raad het al :-P) Iowa! WAAR? denk je nu zeker?! Laat ik zeggen dat ik naar het Ysselsteyn, Limburg, van Amerika vertrek. En we weten allemaal wat betekent: tons of fun :) Uiteraard gaat er wat geblokt worden, maar oh wat ga ik een avonturen beleven met Aag --> mijn allerbeste vriendinnetje die mij vergezeld op dit avontuur! En niet te vergeten mijn kleine gele badeend Nappie D (zie foto). En om het verhaal nog mooier te maken: vanaf 10 mei gaan Aag + Jasper en JJ (onze friends die ook in de States studeren) + moi ook nog eens door Amerika treinen mèt een klein uitstapje naar Alessa die op dat moment op Aruba stage loopt. Kan het leven nog mooier??? Ik heb er zin an :)

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 29955

Voorgaande reizen:

03 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

CISV zomerkamp

05 Januari 2007 - 05 Januari 2007

Spring Semester @ USA

15 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

Australia

Landen bezocht: