Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan! - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

07 Januari 2007 | Verenigde Staten, Iowa City

ok, laat ik het bericht maar even beginnen met een kleine correctie: ik heb dus niet in een boeing 747 gezeten... Stiekem was het natuurlijk mijn droom, maar helaas heeft hij deze luchtreis niet uit mogen komen :( (Misschien een idee om nog maar eens een tripje met een vliegtuig te maken? :P)

Maar goed: ik zal het eens ff "down to business" komen. Zoals jullie wel gemerkt hebben, ben ik veilig gearriveerd in Iowa City (dit berichtje voorziet u van bewijs ;)) Na 2 autoritjes en 3 vliegtuig vluchten kwamen Aag en ik na 18 uur reizen lekker gaar op de plaats van bestemming aan. Onze eerste vlucht, van Dusseldorf naar Dublin, verliep rustig. Onze avonturen begonnen op Dublin Airport toen ineens onze namen in zo'n heerlijk onverstaanbaar Iers accent werden omgeroepen. We moesten ons asap bij een Aer Lingus medewerker melden.. terwijl we nog in de rij stonden voor de US Immigration service, niet een van de vlotst werkende instanties op aarde... na 15 minuten stille stress bleek dat alleen onze boarding gegevens door de mutserige baliemedewerkster in Dusseldorf niet goed in waren gevuld. Niks aan het handje:
8 uur en 15 minuten later bevonden wij ons op Chicago O'Hare Airport alwaar Aag & ik eens grondig (goed)gekeurd werden door twee brute negers van de Airport Security met de opmerking "You'all some fine looking ladies". Doet je toch best goed als je jezelf gaar, moe en gebroken voelt ;)
Over onze laatste vlucht, die van Chicago naar Cedar Rapids, kan ik niks anders zeggen dan dat hij hilarisch was. Denk aan boemeltrein van Veolia, maar dan de luchtversie: ieniemini vliegtuigje met 35 man (inclusied 3 man personeel) dat schudt alsof het mee doet aan Sisqo's Shakedown (de cola vloog ons om de oren)en alweer landt voordat je denkt je de juiste hoogte hebt bereikt om je door het luchtruim te mogen voortbewegen. Op Cedar Rapids Airport aangekomen, werden we als echte VIPs opgewacht door onze chauffeur die een bordje met "Jegen" bij zich droeg (I can get used to this;)) die ons naar onze residentie bracht in Iowa City bracht.

Hillcrest Hall bleek echter een enorme domper te zijn: in eerste instantie moeite met binnenkomen en vervolgens ook nog eens de pech dat de winkel waar we ons beddengoed konden halen al dicht was :( Gelukkig was er een koene ridder die ons uit de nood hielp door zijn dekens af te staan :) Onze kamertjes waren echter heel leeg, zaai en zwaar ongezellig (denk donker hout, zalmkleurige vloerbedekking & gordijnen en als klap op de vuurpijl de altijd charmante TL-buis verlichting). Om de melancholie te verlichten, hebben Aag en ik de eerste nacht in onze nieuwe Heimat samen doorgebracht, alhoewel we elk een eigen kamer met een eigen roomie hebben. (Onze roomies moeten echter nog arriveren.)

Onze eerste dag in Iowa City stond in het teken van... shoppen! (Tsja, we blijven vrouwen he?! ;)) Maar dan wel shoppen met een doel: alle necessities moesten gekocht worden. Dus wij op naar Coralville Mall alwaar wij na 2 uur in de Target te hebben doorgebracht, met 8 tassen vol noodzakelijke benodigdheden weer naar buiten stapte. Dekbed, kussen, hoeslaken, kleerhangers, ethernetkabel (ether?), handdoeken, bord, bestek, bureaulamp, etc. Echt absurd. Maar na al deze spulletjes, wat fotos van jullie en alle leuke afscheidscadeautjes te hebben geinstalleerd enzo, begint het hier nu wel al een beetje als 'mijn stekkie' te voelen :)

Morgen gaan we Hillcrest Hall en Iowa City nog wat verder exploreren op ons eigen lamme takken tempo, want maandag begint het introductie programma voor exchange students. Ik ben benieuwd!

Stay tuned voor de volgende avonturen van moi in het altijd bruisende Iowa City ;)

kus Janneke

PS: foto's zal ik morgen posten, wanneer ik op mn eigen laptoppie zit. Ik bevind me nu in het 24hrs ITC centrum... heaven! maar niet echt geschikt om fotos over te zetten, dus jullie zullen nog een paar uurtjes moeten wachten op mijn kiekjes... Succes daarmee! :P

  • 07 Januari 2007 - 07:16

    Ingrid:

    hey jans! jippie ik ben de eerste die reageert:D! haha
    cool verhaal joh jammer van je boeing 747 maja komt vast nog wel ooit! hopelijk als je roomie arriveert is ze toch een beetje leuk en niet te gelovig:P! nou tot je volgende story maar weer!
    xx ing

  • 07 Januari 2007 - 08:00

    Conny:

    En ik ben nummer 2!!!
    Oh oh wat is het leuk om jullie verhalen te lezen, vooral als je ze allebei leest en de overeenkomsten mooi naast elkaar kan leggen! Gisteren ben ik naar Jaspers bye bye party geweest die je trouwens nog iets bizars moet vertellen, maar ik ga de fun niet verpesten natuurlijk!
    Verder is het natuurlijk supergoed om te horen dat jullie helemaal heel aangekomen zijn en ik weet zeker dat het een van de mooiste tijden van je leven zal worden! I miss you girl, take good care of eachother en ik heb zin om alweer het volgende berichtje te lezen!!

    xxxxxxxxx
    Conny

  • 07 Januari 2007 - 09:45

    Daan:

    Hey Janneke, heel veel plezier en succes daar! Ik zal je missen in huis (en in TKB en el sombrero ;)) x Daan

  • 07 Januari 2007 - 10:23

    Mariek:

    Heej meid! Klinkt allemaal erg herkenbaar en hilarisch tot nu toe van die vliegtuigen! Ben benieuwd naar je "god bless" roomie, misschien gaat zij je kamer wel met kruisjes versieren:D
    Geniet er maar van, tot nu toe klinkt t echt geweldig!!
    Love ;), Marieke

  • 07 Januari 2007 - 10:45

    Paul:

    Hey Janneke!

    Tof dat je goed aangekomen bent :) Laat je mijn oude schoenen wel heel Iowa City zien? Succes met je nieuwe roomie. Jesus & je nieuwe roomie love you! Wij ook natuurlijk :D

    x Paul

  • 07 Januari 2007 - 11:05

    Alessa:

    Hey Jansie!
    Gelukkig ben je goed aangekomen!Als ik met een 'Veolia' vliegtuig had moeten vliegen,dan was ik echt zwaar bang geweest! ;) Ma ik weet dat jij natuurlijk heel stoer bent! :D Veel plezier nog op je vrije dag en succes met je intro!!

    Kus Alessa

  • 07 Januari 2007 - 11:37

    Serena:

    Blije dat jullie goed zijn aangekomen :-), en had jullie wel willen zien shoppen in de target, volgens mij moet dat hilarisch zijn geweest! Veolia vliegtuig, ik zou geweigerd hebben hoor ;-). Veel plezier met rondcruisen en introén. Liefs xx serena
    PS. McDreamy hapiness al gehad ;-)?
    PS2. ABC Zend op 11 januari weer een nieuwe aflevering uit, de dag erna staan ze op hun site om te bekijken!

  • 07 Januari 2007 - 13:30

    Jorien:

    Hey Jannie!

    Super van je te horen! Ben blij dat t goed gaat, hoop net als alle anderen voor me dat je huisgenoot lief leuk en aardig is!!!

    XXX Jo

  • 07 Januari 2007 - 14:20

    Aagje:

    Wat hebben we al veel meegemaakt, he? Hihi, tot zo, kom je lekker ontbijten?

  • 07 Januari 2007 - 14:41

    Els:

    Hahaha, vuile flooz, een dag daar en nu al kerels zo ver om hun dekens af te staan? ;) Haha.. dikke prima hoor :P, het blijft een lifestyle :P haha..

    vooral jullie bewakingsmannetjes verhaal, haha.. hoezo about 'I can get used to this ;)'..

    Anyways, have fun, we skypen!

    Els

  • 07 Januari 2007 - 16:52

    Sanne:

    hej jans,
    je hebt al de nodige belevenissen meegemaakt, lees ik wel zeg. maar goed, dat houdt het leven spannend;) vooral zon veolia vliegtuig... ik was toch maar liever gaan lopen denk k.. maar goed, veel plezier met de intro morgen!
    xx san g

  • 07 Januari 2007 - 17:06

    Daniël :

    Relaxte avontuurtjes, wanneer weet je meer over je roomie? :-)

  • 07 Januari 2007 - 18:43

    JJ:

    Hallo vanuit Louisiana! Super om met jullie te bellen! En hey, jullie hebben ook cingular, dus het is GRATIS om te bellen omdat we dezelfde provider hebben!!!! Jasper moet ook voor cingular gaan! Awesome, ik ga lekker eten, speak to you soon!

  • 07 Januari 2007 - 19:07

    Ellen:

    Yo Jans,
    nu begint ook jou avontuur!Joehoe :D goed dat je eerst wat tijd voor jezelf had nadat je aangekomen was, want meteen starten met de intro is killing!(ik kan het weten;))have fun en ik hoop dat we snel een keertje kunnen skypen!
    kus El

  • 07 Januari 2007 - 19:08

    Ellen:

    Yo Jans,
    nu begint ook jou avontuur!Joehoe :D goed dat je eerst wat tijd voor jezelf had nadat je aangekomen was, want meteen starten met de intro is killing!(ik kan het weten;))have fun en ik hoop dat we snel een keertje kunnen skypen!
    kus El

  • 07 Januari 2007 - 22:06

    Roel:

    Hee Janneke!

    Mooie reis gehad zo te horen. En al een berg reacties :) Ik zal tuned blijven op Iowa city.

    xx Roel

  • 08 Januari 2007 - 10:34

    Jan Jegen:

    Ben blij dat je Eendje niet vergeten bent!

  • 08 Januari 2007 - 14:11

    Jasper:

    Ik kan alleen maar zeggen: Dikke prima!:D
    Volgens mij is het nu trouwens bij jullie kouder dan in Portland:P
    Take care

  • 08 Januari 2007 - 17:50

    Mam:

    De kar was echt vol! Goed van jullie, laat echter nog wat over voor dat volk daar.
    Succes met jullie intro.
    Kus, mam

  • 08 Januari 2007 - 20:49

    Hanneke:

    nou Janneke welk nr. ik heb is niet belangrijk maar ik kan nu bijna zelfstandig mailen {ieder mens zijn kwaliteiten] veel lol en ervaring en ben lief voor elkaar
    kus

  • 08 Januari 2007 - 20:55

    Hanneke:

    nou Janneke welk nr. ik heb is niet belangrijk maar ik kan nu bijna zelfstandig mailen {ieder mens zijn kwaliteiten] veel lol en ervaring en ben lief voor elkaar
    kus

  • 08 Januari 2007 - 21:00

    Jesper:

    Ha, gelukkig ben je goed aangekomen. Je vloog dan ook niet met AirFrance, die mij vorige week 8 uur op het vliegveld van Parijs hebben vastgehouden grrr...
    Je kamer ziet er wel goed uit zeg...

  • 08 Januari 2007 - 22:00

    Pleuntje:

    hé Janneke, fijn om te horen dat je kamertje ook een beetje gezellig is inmiddels. Hoop dat jullie het leuk hebben (gehad)vandaag! Ik ben er trouwens helemaal voor om een filiaal van de Target zo ergens tussen Nijmegen en Heerlen te openen..geweldig, zo shoppen!! ;)
    Veel plezier nog en tot skype/msn/mail etc! Dikke kus, ook voor mijn zus uiteraard! x Pleuntje

  • 12 Januari 2007 - 17:43

    Els Piek:

    hoy jannneke.
    leuk om je verslag te lezen.hetty heeft hem voor me geopend. je hebt al van alles meegemaakt.blijf vooral genieten en verder veel succes. gr. els piek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Woehoe! 5 januari vertrek ik voor 4 maanden naar Iowa City, Iowa, USA om daar te gaan studeren aan de University of (jaja, je raad het al :-P) Iowa! WAAR? denk je nu zeker?! Laat ik zeggen dat ik naar het Ysselsteyn, Limburg, van Amerika vertrek. En we weten allemaal wat betekent: tons of fun :) Uiteraard gaat er wat geblokt worden, maar oh wat ga ik een avonturen beleven met Aag --> mijn allerbeste vriendinnetje die mij vergezeld op dit avontuur! En niet te vergeten mijn kleine gele badeend Nappie D (zie foto). En om het verhaal nog mooier te maken: vanaf 10 mei gaan Aag + Jasper en JJ (onze friends die ook in de States studeren) + moi ook nog eens door Amerika treinen mèt een klein uitstapje naar Alessa die op dat moment op Aruba stage loopt. Kan het leven nog mooier??? Ik heb er zin an :)

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 30007

Voorgaande reizen:

03 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

CISV zomerkamp

05 Januari 2007 - 05 Januari 2007

Spring Semester @ USA

15 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

Australia

Landen bezocht: