Food is the way to go... - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu Food is the way to go... - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu

Food is the way to go...

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

09 Januari 2007 | Verenigde Staten, Iowa City

Zo, na 3 dagen te hebben rondgeneusd in dit eigenaardige land, is het je meteen duidelijk waarom de mensen zo dik zijn. Ok, deze conclusie kun je natuurlijk ook trekken zonder af te reizen naar America's Heartland, maar als je er midden in zit, ervaar je het toch wat duidelijker. Toen we zaterdag in de shopping mall waren, zagen we al dat al het voedzel in absurd grote formaten wordt geserveerd: van burgers en pizzas tot de softdrinks en ijsjes toe. Nou viel het 'waggel-gehalte' tot nu toe nog wel mee. Tot vandaag.
Vanochtend behoorden Aag en ik om 8.00u aanwezig te zijn om ons in te schrijven bij de uni. Alles succesvol verlopen natuurlijk. En echt ontzettend leuke Amerikanen ontmoet met wie we woensdag downtown gaan verkennen. Meteen ook wat mede-international students gesproken: voornamelijk Aziaatjes en nog wat losgebroken Europese studenten (zoals wijzelf ;)). Maar serieus, wat een slap Engels sprekende personen zijn dat! Ik heb respect voor alle instructors en guides die hen moeten begeleiden...
Maar wat ik wilde vertellen was dat tijdens alle introductie sessies de Amerikanen ons naar alle activiteiten proberen te lokken met gratis voedsel! Bij elke activiteit die ze noemden ging het van "It's a great opportunity for you to get to know the hang of it, mingle with staff members and other international students, and there's FREE FOOD!" En ja, veel begeleiders waren inderdaad tonnetje.. Zonde toch! Alhoewel ik het me goed voor kan stellen, want net kregen we op een 'welkom-receptie' ook een gratis avondmaaltijd aangeboden in de vorm van pizza, subways, deep fried eggrolls en cookies... En als je mn mealplan ziet loopt het water je ook in de mond qua diversiteit. Ohoh, ik ben blij als de gym hier opengaat ;)
Nou, na dit stereotype eens dubbel en dwars te hebben bevestigd, wil ik dit berichtje af sluiten met een een ontdekking waar ik helemaal blij van werd: in Iowa City hebben ze een ALDI! jeuj! Toch nog wat Europese beschaafdheid hier ;)

• 09 Januari 2007 - 03:21

Aagje:

En vergeet de lekkere gefrituurde knisperdingetjes met roomkaas erin niet he :D GOOOOO ORIENTATION ;)

• 09 Januari 2007 - 07:25

Alessa:

Haha!Pas maar op dan met al dat lekkere eten ;) Zoals we al in het liedje zeiden he!
    kus

• 09 Januari 2007 - 07:28

Jan Jegen:

No Lidl? (mede namens Carla)

• 09 Januari 2007 - 08:04

Pleuntje:

Hahaha..een Aldi, hilarisch! (maar mocht je Nederland missen, ga je daar lekker een paar uur shoppen..want hij zal ongetwijfeld groter zijn dan hier ;)
    Fijn om te horen dat jullie het leuk hebben en de intro in ieder geval voedsel-technisch interessant en de moeite waard was! Ik blijf jullie uiteraard op de voet volgen ( en stalken met berichten, mailtjes, msn ,skype etc..hahaha) Dikke zoen, ook voor Aag, x Pleuntje

• 09 Januari 2007 - 08:24

Daniel:

Deep fried eggrolls, klinkt enorm vet :p

• 09 Januari 2007 - 09:11

Els:

GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO ALDI! :D:D (en in hyves style: :cheer:)!! :D

• 09 Januari 2007 - 11:08

Miranda:

Hoi Janneke,

Wat leuk om op deze manier je verhalen te kunnen volgen. Ik wens je veel plezier en succes op dit natuurlijk onvergetelijke avontuur!

Dikke kus

• 09 Januari 2007 - 11:23

Ingrid:

hey jan! haha toch duidelijk nu waarom amerikanen zo dik zijn... maja jij zit er maar een half jaar he niet je hele leven dat scheelt kun je niet te veel uitgroeien:P!
    xx

• 09 Januari 2007 - 12:17

Sanne:

haha, eten in overvloed daar dus. dat gaat dus nog wel lastig worden. maja, ik zou zeggen, neem t er toch maar n beetje van (niet téveel, want dan pas je niet meer in je vliegtuigstoel op de terugweg) en k heb nog wel n vetvrij ziekenhuisdieet voor je liggen voor als je weer terug komt;)
    xx san

• 09 Januari 2007 - 13:44

Marleen:

Lieve Jans,

Wat ontzettend goed om te horen dat je daar in ieder geval (wat er ook mag gebeuren) nooit zonder voedsel komt te zitten! Ben ook zeer blij om te horen hoe dat obesitasprobleem bij die mensen erin is 'geslopen' (lees: elk pondje gaat door het mondje!)
    Maar goed, lekker uitkuren in de 'gym' dan maar binnenkort? Ik zou zeggen, neem het er lekker van!
    Groetjes aan Aagje en have fun!

Dikke kus,
    Marleen

PS Je schrijft echt errug lachwekkend! Je zou een boek met al je reisverslagen moeten schrijven! Bent een goede Floortje Dessing II ;)

• 09 Januari 2007 - 14:02

Jorien:

Smakelijk!

• 09 Januari 2007 - 16:23

Anouk:

Ohww de Aldi! Tis geweldig! Daar hebben ze misschien wel 'gezonder' eten.. :D

• 09 Januari 2007 - 16:50

Giel :

Jij moet niet terugkomen als een Tonnetje hé! want ik heb geen contract meer met mijn Oom Robert!

• 09 Januari 2007 - 17:18

Ellen:

He Jans,
    Hier is het hetzelfde alleen dan met bier! overal wordt je gelokt met 'party and oll'(bier).We hebben iedere vrijdag bars op iedere faculteit, op dinsdag in de 'studenterhus'(studentenvereniging), woensdag en vrijdag party at the kollegiet (residence) en zaterdag natuurlijk gewoon party.Krijg je ook een tonnetje rond bierbuikje van ;)
    koes

• 09 Januari 2007 - 17:52

Mam:

Wat zal Carla blij zijn dat er een Aldi is!!!!
    Denk eraan Giel heeft een contract met Robert, verpest het niet.
    Wanneer gaat ie gym open, hebben jullie het al nodig?
    Groetjes voor jullie beiden xxx

• 09 Januari 2007 - 20:26

Loes:

Heey Jans!
    Klinkt bekend.. da eten, en die extreem dikke mensen kom je wel tegen!! Weet niet of je onze video van die buschauffeur nog kunt herinneren ;) Hahaha.. maargoed have fun en succes met je mealplan!
    kus Loes

• 09 Januari 2007 - 21:33

Carla:

ha janneke,

eet niet te veel en koop vooral bij de ELDY

doeiiiiiiiii

• 10 Januari 2007 - 11:56

Robert:

Let maar op dat je niet zo wordt als die amerikanen want dan heeft je broertje heel veel spijt.

Groetjes Robert en Astrid

• 10 Januari 2007 - 12:38

Roel:

(N.a.v. foto's)

Je kunt dus op de Iowa street in Iowa city in Iowa wonen..!? Jeetje, das makkelijk!

xx Roel

• 10 Januari 2007 - 19:34

Hugo:

Ha janneke,

Succes en veel plezier daar in the States. :)

Groetjes

• 10 Januari 2007 - 20:22

Maria:

Leuk dat er gezellige Amerikanen zijn voor jullie. Denk aan de kilos, het moet er ook weer af. Die boodschappenkar is echt te groot voor jullie, hebben ze geen mandjes?

• 11 Januari 2007 - 10:57

Theo Duijkers:

Hoi Janneke,
    ik heb je link elke morgen in beeld. leuk je te volgen. good luck!

Janneke

Woehoe! 5 januari vertrek ik voor 4 maanden naar Iowa City, Iowa, USA om daar te gaan studeren aan de University of (jaja, je raad het al :-P) Iowa! WAAR? denk je nu zeker?! Laat ik zeggen dat ik naar het Ysselsteyn, Limburg, van Amerika vertrek. En we weten allemaal wat betekent: tons of fun :) Uiteraard gaat er wat geblokt worden, maar oh wat ga ik een avonturen beleven met Aag --> mijn allerbeste vriendinnetje die mij vergezeld op dit avontuur! En niet te vergeten mijn kleine gele badeend Nappie D (zie foto). En om het verhaal nog mooier te maken: vanaf 10 mei gaan Aag + Jasper en JJ (onze friends die ook in de States studeren) + moi ook nog eens door Amerika treinen mèt een klein uitstapje naar Alessa die op dat moment op Aruba stage loopt. Kan het leven nog mooier??? Ik heb er zin an :)

Actief sinds 26 Juni 2006