De Intro van een Boekwerk - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu De Intro van een Boekwerk - Reisverslag uit Iowa City, Verenigde Staten van Janneke Jegen - WaarBenJij.nu

De Intro van een Boekwerk

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 April 2007 | Verenigde Staten, Iowa City

In mn vorige blog had ik vermeld dat er na twee weken bikkelen een ontzettend leuke periode aan zou breken: Springbreak in Chicago met Aagje en Marleen. Maar het leven zit vol verrassingen en zo ook deze keer werd ik verrast met een berichtje van Jasper (een goede vriend en mede-Amerikanistieker die op dit moment in Portland, Maine studeert) dat hij en Bart (Geschiedenis student aan de RU maar nu ook uitwisselingsstudent in Maine samen met en inmiddels vriend van Jasper) dat zij graag een weekje in het mooie Iowa wilden vertoeven. Wie zegt daar nu nee tegen??? Dus een week vol voorbereidingen volgde alvorens een week boordevol uitstapjes en avonturen in mn tijdelijke hometown. Als kersje op de taart volgde er dan ook nog eens een tripje naar het Festival of Faith and Music (lees: kleine versie van Lowlands met een Christelijk tintje) in Grand Rapids, Michigan. Zoals jullie wel kunnen bedenken: zoveel avonturen, zoveel belevenissen, zoveel wat ik met jullie wil delen ;)
En om het voor jullie wat aangenamer te maken en om wat structuur in mijn verhalen aan te brengen, leek het me verstandig om alle belevenissen in een chronologische volgorde op te schrijven en vervolgens deze werken een dezer dagen één voor één te publiceren. Gewoon, voor het leesplezier :) Wat ik jullie dan ook van harte toewens! Dit meisje duikt nu haar bedje in… To be continued ;)

  • 02 April 2007 - 05:59

    Conny:

    Slaap lekker lief meisje! En we wachten vol spanning op de avonturen met Bart, Jasper, Marleen en natuurlijk Aagje en jijzelf! :) Ik duik m'n studieboeken in; wist je dat ene gast genaamd Parmenides een ontzettend 'slimme' uitspraak deed:
    Wat is is en wat niet is is niet... Nee ga daar maar 's over dromen;)

    Kus,
    Conny

  • 02 April 2007 - 09:17

    Sanne G:

    heej jansje,
    ik wacht met spanning af op alle wilde verhalen!!
    xx san

  • 02 April 2007 - 16:12

    Jorien:

    Hey Jan!
    Ben benieuwd wat voor verhalen er komen gaan, hoor! Ik zal ze volgen!
    Liefs Jo

  • 02 April 2007 - 16:18

    Sanne A.:

    Heej Jans,
    Ook ik wacht met spanning af :D Wordt tijd dat we binnekort nog eens gaan skypen, volgende week moet wel een keer lukken, ik laat het je nog weten!!
    Ga nu naar Jorien, kunnen we vast bedenken wat jij toch weer allemaal meegemaakt zou kunnen hebben ;):P
    Spreek je snel!!
    xx San

  • 02 April 2007 - 18:15

    Liske:

    Spanning en sensatie:D! Ben benieuwd naar jullie adventures aldaar! Snel publiceren dus;)! xx

  • 03 April 2007 - 07:28

    Els:

    Haha.. hoe jezelf een gewild schrijver te maken in tien dagen! :D.. way to go! ;)
    Slaap lekker, we wachten op de continued!

  • 03 April 2007 - 08:12

    Marieke:

    Ik hou mn hart vast:P nee hoor ik wacht ook gewoon in spanning af:D

    xx Mariek

  • 03 April 2007 - 16:43

    Anouk:

    Moehahahaha... Festival of Faith and Music! :O Janneke je komt nog bekeerd en wel thuis! ;)
    Bless you xxx

  • 03 April 2007 - 20:58

    Ellen:

    Yo Jans,
    veel plezier de komende dagen! groeten uit cph, ik vertrek morgen naar zweden!
    liefs El

  • 03 April 2007 - 21:40

    Eefje:

    hej meis, super gezellig dat er nog wat pure hollanders je komen bezoeken daarzo;). Hier in Nijmegen is nog steeds alles goed. De koeienkop van het tostiapparaat heeft het begeven, shit-slik. Misschien is er nog iéts van te maken.. we kijken er in juni wel even naar!
    Ik ben op dit moment druk met afstuderen bezig en dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat ik dat ga halen:)

    Ook ben ik met oriëntatie bezig voor een reis! Ben hier samen met Sanne mee bezig. Er staat nu een boeking in optie vast.. volgende week moeten we hiervoor de eerste ticket betalen (die gaat naar Azie). Naar Azië willen we zoiezo, over de invulling van de verdere reis moeten we nog verder praten/ kletsen/ babbelen.
    Wel spannend dus ook wel..

    Owja,.. en ná het reizen wil ik óók nog verder studeren probably. Denk nu aan 'Sociale Geografie' in Nijmegen of Utrecht (de master). Ben bij beide geweest nu. Utrecht is erg streng, dus.. dat wordt een goede motivatie schrijven!

    Dus.. dan weet je weer een beetje hoe het met mijn leventje staat! Ik hoor graag ook weer van jou dingskes en anders lees ik het natuurlijk op de site:D!

    Groetjessszz liefs x Eefje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Woehoe! 5 januari vertrek ik voor 4 maanden naar Iowa City, Iowa, USA om daar te gaan studeren aan de University of (jaja, je raad het al :-P) Iowa! WAAR? denk je nu zeker?! Laat ik zeggen dat ik naar het Ysselsteyn, Limburg, van Amerika vertrek. En we weten allemaal wat betekent: tons of fun :) Uiteraard gaat er wat geblokt worden, maar oh wat ga ik een avonturen beleven met Aag --> mijn allerbeste vriendinnetje die mij vergezeld op dit avontuur! En niet te vergeten mijn kleine gele badeend Nappie D (zie foto). En om het verhaal nog mooier te maken: vanaf 10 mei gaan Aag + Jasper en JJ (onze friends die ook in de States studeren) + moi ook nog eens door Amerika treinen mèt een klein uitstapje naar Alessa die op dat moment op Aruba stage loopt. Kan het leven nog mooier??? Ik heb er zin an :)

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 30006

Voorgaande reizen:

03 Juli 2009 - 01 Augustus 2009

CISV zomerkamp

05 Januari 2007 - 05 Januari 2007

Spring Semester @ USA

15 Juli 2006 - 15 Augustus 2006

Australia

Landen bezocht: